Beroende av andra!

Varför är man så fruktansvärt beroende av vad andra säger, tycker, tänker om en ??

Bekräftelsen är männsikan största ovänn, tror jag iaf!! Det gör att man blir fruktansvärt osäker på sina egna känslor, man slipper tänka/känna efter vad JAG behöver, vad JAG vill ha, vad är viktigt för MIG!!!!

Det besvärar väldigt mycket här i livet. Hade föreläsning om detta i går som väckte väldigt mycket tankar. När man va liten fick man alltid bekräftelse av mamma om man hade vait duktigt på något prov, om man gungade högt, om man hade gjort något bra, hemlig kmpis i klassen som skulle ge extra mycket "uppmärksamhet" till en kopmis i klasen. ISTÄLLET för att man själv ska tänka efter, - "va det här bra för mig, hur känns det nu?" man lyssnar alltid på vad andra tycker tänker och säger. När man ska gå och shoppa kläder tillexempel, vill man ha en kompis med sig för att se vad hon/han tycker om kläderna man provat, varför inte gå själv och tänka-"passar detta mig, är JAG nöjd?" BEKRÄFTELSEBEHOV kallas det... Urs urs!! Man ska klara av att ge sig själv komplimanger, tycka bra om sig själv, vad man gör!! Inte hela tiden få bekräftat att man gjort bra bra bra.....
En riktig plingklocka slog mig!!!

PUSSSSS*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0