Festhelg efter vit månad sluta med.....

God kväll allihopa!

Sitter i soffan och lyssnar på musik, dricker the och äter smörgås efter en hård arbetsdag och ett svettigt boxningspass på sats. Designat till min blogg idag hos Linnea, Tack gumman! Herregud vad mycket jag tycker om att umgås med den bruden!

Till helgens bravader, låt mig göra en lång historia kort...
Började festen med vin hos Linnea och gick senare vidare till plaza på förfest hos ett gäng killar och tjejer, mer och mer vin och öl slant ner och jag och Linnea tog väl kanske ett eller två glas för mycket. Vi gick senare vidare till arena där det va helt dött med fok, så vi bestämde oss för att gå vidare till Ankan istället,  väl framme vid garederoben hittar jag inte min lapp, det är kallt ute och jag MÅSTE ha min jacka! Vi förklarar situationen för garderobskillen som som säger att han absolut inte kan ge ut någon jacka utan lapp. Efter mycket tjat och övertalning får jag skriva på en lapp och får ut "min" jacka, som både jag och Linnea trodde..... tills vi kom utanför dörren och insåg att denna jacka jag har på mig är typ dubbelt så stor som mig. När vi gick hem såg jag seriöst ut som ett tält!!! Och det roliga är att jag hade inte på mig min vinterjacka utan jag hade min skinnjacka och den va absolut helt olika detta tält! Hoppas inte någon såg min "fina" partystil.
När jag vaknar på morgonen hittar jag ett busskort i jackfickan med en postitlapp och ett nummer på, när jag vaknar upp efter den värsta baksmällan ringer jag upp detta nummer men utan svar. Ringer till Frida som jobbar på arena och berättar läget , hon hade hört ryckten om denna storyn och jag sa att jag kommer med jackan på tisdag.
För att vara snäll och artig ringer jag upp nummret på postitlappen på tisdagen igen, denna gången med svar. Jag drar värdens story i säkert en minut om att det hade blivit missförstånd och att jag bad så hemskt mycket om ursäkt om han frös på natten och inte kom hem för att jag hade hans busskort, det blev alldeles tyst i luren och det visade sig då att denna killen ägde inte jackan utan va typ chef  över killen som ägde den, PINSAMT!!!! Så jag bad om ursäkt och la på luren med ett gapskratt för mig själv i hallen. Stackars killen! Denna killen hadde heler inte vågat ringt själv till arena om jackan utan hans mormor hade ringt typ tusen gånger till arena under måndagen, eftersom jag kom in med jackan på tisdagen och inte måndagen slutade denna helg med en POLISANMÄLAN av mormorn.
Vet ej vart detta leder men nu är ju jackan och busskortet i rätt händer, så jag hoppas att fallet läggs ner.....

Ha en bra kväll!!

Puss kram Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0